Savet za borbu protiv
korupcije
Korupcija
pod zaštitom, Savet u nemilosti
Najvažniji
izveštaji i inicijative o fenomenima sistemske
korupcije koje je Savet dostavljao Vladi
i tužilaštvu
Izveštaj o izvozu
šećera u zemlje EU
- Prvi deo Izveštaja dostavljen je
Vladi 18. novembra 2003. godine, a Republičkom
javnom tužiocu dva dana kasnije
Evropska unija je 2001. godine omogućila
Srbiji izvoz šećera proizvedenog u našoj
zemlji po preferencijalnim uslovima na tržište
EU. Kako Evropska kancelarija za suzbijanje
prevara OLAF, zbog neadekvatne kontrole
porekla robe u Srbiji nije mogla da utvrdi
da li je bilo zloupotreba preferencijalnog
statusa, EU je početkom 2003. godine našoj
zemlji uvela sankcije na izvoz šećera.
Uprava za borbu protiv organizovanog kriminala
(UBPOK) istraživala je izvoz šećera u zemlje
EU. UBPOK je u svom izveštaju došao do istih
zaključaka kao i Savet za borbu protiv korupcije,
međutim dalji postupak je stopiran. Evropska
Unija je 22. jula 2004. godine ponovo uspostavila
preferencijalnni režim za uvoz šećera iz
Srbije, uz uslov da Srbija u naredna tri
meseca završi istragu i kazni odgovorne
za uvođenje suspenzije. Uprkos činjenici
da je UBPOK u svom izveštaju konstatovao
brojne nezakonitosti, nije pokrenut ni jedan
krivični postupak za zloupotrebe preferencijalnog
izvoza. Savet nikada nije dobio povratnu
informaciju od tužilaštva u vezi sa Izveštajem
o izvozu šećera. Republika Srbija je obeštetila
evropska kompanije koje su pretrpele štetu
zbog zloupotrebe preferencijalnog izvoza,
međutim nadležni državni organi nikada nisu
pokrenuli regresne zahteve prema privatnim
kompanijama iz Srbije koje su učestvovale
u zloupotrebama.
Izveštaj o stečaju
Sartida
- Dostavljen Vladi 10. maja 2004. godine,
a Republičkom javnom tužilaštvu 17. maja
2004. godine
Trgovinski sud je prodajom Sartida sa pet
zavisnih preduzeća iz stečaja zapravo sproveo
dogovor ministra za privatizaciju, Aleksandra
Vlahovića sa privilegovanim kupcem, uz drastično
kršenje prava poverilaca i na štetu države.
Način prodaje navodi na sumnju na korupciju
u koju su uključeni najviši organi izvršne
i sudske vlasti. Stečaj Sartida je pokazao
svu slabost sudske vlasti u Srbiji u odnosu
na izvršnu.
Navode iz izveštaja o stečaju Sartida istraživao
je UBPOK, ali slučaj nikada nije procesuiran.
Izveštaj o Veterinarskom
zavodu
- Dostavljen Vladi 20. septembra 2004.
godine, a Republičkom javnom tužilaštvu
3. februara 2005. godine
Vrhovni sud je 28. maja 2004. godine poništio
rešenje Ministarstva privrede kojim je Veterinarski
zavod prodat konzorcijumu Zekstra-Bankom
i dao upute da Ministarstvo u ponovnom postupku
otkloni propuste navedene u prigovoru drugog
ponuđača, Konzorcijuma zaposlenih, i da
držeći se pravnih shvatanja i primedbi suda
donese novo rešenje. Umesto da postupi po
nalogu suda, Ministarstvo je u ponovljenom
rešenju samo prepisalo poništeno rešenje
i zaključilo ugovor o kupoprodaji sa Zekstrom.
Inicijativa za sprečavanje prodaje
poslovnog prostora bivšeg Zavoda za obračun
i plaćanja (ZOP)
- Dostavljena Vladi 1. decembra 2004.
godine
Savet je dao preporuku premijeru da zaustavi
prodaju poslovnog prostora ZOP-a, koji već
treću godinu, prema ugovoru sa tadašnjim
Guvernerom NBJ Mlađanom Dinkićem, besplatno
koristi privatna banka Nacionalna štedionica.
U oglasu je dat rok od osam dana za dostavljanje
ponuda. Uobičajen rok za prikupljanje ovakvih
ponuda je 60 dana, a u roku od osam dana
se može javiti samo neko za koga je oglas
pripremljen, a to je privatna banka Nacionalna
štedionica.
Izveštaj o Nacionalnoj
štedionici
- Dostavljen Vladi 7. decembra 2004.
godine, a Republičkom javnom tužilaštvu
3. februara 2005. godine
Guverner NBJ Mlađan Dinkić je omogućio
Nacionalnoj štedionici, privatnoj banci
koju kontrolišu Vuk Hamović i Vojin Lazarević,
da besplatno koristi opremu i poslovni prostor
bivšeg ZOP-a, dodelio joj je bez konkursa
isplatu velikog dela stare devizne štednje
i omogućio brojne druge privilegije. NBJ
je istovremeno propustila da utvrdi da povezana
lica stiču kontrolni paketa akcija Nacionalne
štedionice, kao i da je u jednom danu značajan
iznos deviznih sredstava napravio krug između
Beča, Moskve i Beograda na osnovu fiktivnog
posla i da su na kraju od te transakcije
kupljene akcije Banke.
Navode iz Izveštaja istraživao je UBPOK,
ali slučaj nikada nije procesuiran.
Preuzimanje C-marketa
- Dopis predsedniku Vlade u vezi Memoranduma
o razumevanju, tajnog sporazuma na osnovu
kojeg je izvršeno preuzimanje trgovinskog
lanca C marketa dostavljen
Vladi i Republičkom javnom tužilaštvu 1.
oktobra 2007. godine
Savet je preporučio Vladi da što pre pristupi
izmeni zakonskih propisa o zaštiti konkurencije,
kako se ne bi ponovilo uspostavljanje monopola
do kakvog je došlo kada je Delta preuzela
C market. Kada je u pitanju afera nastala
oko preuzimanja C marketa, Savet je ocenio
da, pored utvrđivanja svih činjenica i obaveštavanja
nadležnih organa i javnosti o tome, Vlada
treba da pristupi i utvrđivanju političke
odgovornosti lica umešanih u radnje koje
odstupaju od evropskih pravila ponašanja
kojima se štiti konkurencija na tržištu.
Specijalno tužilaštvo za organizovani kriminal
je 15. novembra 2007. godine Savetu dostavilo
informaciju o postupku koji vodi pred Posebnim
odeljenjem Okružnog suda u Beogradu protiv
tzv. stečajne mafije za zloupotrebe u poslovanju
C marketa. Međutim, optužnicom protiv stečajne
mafije nije obuhvaćeno preuzimanje akcija,
niti memorandum, a od svih potpisnika memoranduma
optužen je jedino Slobodan Radulović, i
to za dela kojima je naneo štetu ostalim
učesnicima tajnog kartelskog sporazuma
Izveštaj o koncesiji
za autoput Horgoš-Požega
- Dostavljen Vladi i Republičkom javnom
tužilatvu 3. septembra 2007. godine
Analiza dodele koncesije za finansiranje,
projektovanje, izgradnju, korišćenje i održavanje
autoputa Horgoš-Požega. U pitanju je primer
kako političari i izvršna vlast u Srbiji
koriste javna dobra u cilju ostvarivanja
pratijskih interesa, što se ogleda u činjenici
da se javni put gradi do izborne baze resornog
ministra, iako njegovo krajnje odredište
nema veći privredni, finansijski niti socijalni
značaj, sa stanovište opšteg interesa Republike,
dok je završetak Koridora 10 strateški prioritet
države. Savet je takođe ocenio da je tehnička
Vlada zaključenjem ugovora o koncesiji prekoračila
svoje nadležnosti, što predstavlja rečit
primer političke korupcije.
Izveštaj o koncentraciji
vlasništva u preduzeću Luka Beograd
- Dostavljen Vladi 19. februara, a
Republičkom javnom tužilaštvu 11. marta
2008. godine
Akcije Luke Beograd prodate su 2005. godine
fantomskoj firmi Worldfin. Kao i u slučaju
C marketa, očigledno da su akcije kupljene
za račun kupca koji je ostao u senci. Upravnim
i nadzornim organima Luke i Akcijskom fodnu
bilo je poznato da je u toku nova procena
Luke, i da će nalaz procene pokazati daleko
veću vrednost preduzeća, međutim AF je prihvatio
ponudu Worldfina i time podstakao male akcionare
da prodaju svoje akcije. Na ovaj način Worldfin
je po ceni dvostruko manjoj od realne došao
do većinskog vlasništva nad Lukom, odnosno
do 220 hektara zemljišta u centralnoj gradskoj
zoni.
Izveštaj o Šinvozu
- Dostavljen Vladi i Republičkom javnom
tužilaštvu 30. septembra 2008. godine
Agencija za privatizaciju je dozvolila vlasniku
da fabriku namerno odvede u stečaj, i da
ostavi preko hiljadu akcionara bez imovine
i oko 700 radnika bez posla. Tek posle otvaranja
stečaja, Agencija je utvrdila kršenje ugovora
i pokrenula postupak raskida. Nakon raskida,
Akcijski fond je odbio da imenuje privremenog
zastupnika kapitala, tako da prava države
u stečaju niko nije zastupao. Bivši vlasnik
je iz preko reorganizacije ponovo preuzeo
fabriku, budući da su se njegove firme u
stečaju pojavile kao najveći poverioci Šinvoza.
Republičko javno tužilaštvo je 5. februara
2009. godine odgovorilo Savetu da je Izveštaj
sa prilozima dostavljen Prvom opštinskom
javnom tužilaštvu u Beogradu radi postupanja
kao po krivičnoj prijavi protiv odgovornih
lica u Agenciji za nesavestan rad u službi
i protiv vlasnika Šinvoza zbog prouzrokovanja
stečaja. Kako u međuvremenu nismo dobili
nikakvu informaciju o daljem postupanju
tužilaštva, 9. februara 2011. godine smo
zatražili da nas izveste o statusu predmeta.
U odgovoru od 21. februara 2011. godine
navodi se da je krivična prijava Saveta
odbačena već u oktobru 2009. godine.
Izveštaj o privatizaciji
preduzeća Zastava elektro
- Dostavljen Vladi 14. septembra 2009.
godine; dopuna Izveštaja dostavljena 16.
septembra
Izveštaj ukazuje na propuste Agencije za
privatizaciju prilikom kontrole izvršenja
ugovora o privatizaciji, koji je 2006. godine
zaključen sa Rankom Dejanovićem, suprugom
predsednice Skupštine Srbije Slavice Đukić
Dejanović. Pored kršenja ugovora u delu
koji se odnosi na obavezno investiranje,
dokumentacija koju je Savet analizirao ukazuje
i na nenamensko trošenje sredstava koja
je Zastavi elektro odobrio Fond za razvoj.
U dopuni Izveštaja, Savet je ukazao na pokušaj
zataškavanja kršenja zakona i ugovora u
privatizaciji, tako što je Dejanović državi
poklonio svoje akcije u Zastavi elektro,
izbegavši tako kontrolu izvršenja Ugovora
i utvrđivanje odgovornosti za propast preduzeća.
Izveštaj o privatizaciji
Trudbenik gradnje
- Dostavljen Vladi 29. oktobra 2009.
godine; dopuna Izveštaja dostavljena 20.
januara 2010. godine
Izveštaj ukazuje na ozbiljne propuste koje
su napravili Agencija za privatizaciju i
Ministarstvo ekonomije u kontroli izvršenja
ugovora o prodaji jedne od najvećih građevinskih
firmi u bivšoj Jugoslaviji preduzeću Montera.
Montera je u vlasništvu Dragana Kopčalića,
doskorašnjeg visokog funkcionera Demokratske
stranke. Nakon što je Izveštaj dostavljen
Vladi, Agencija za privatizaciju je sprovela
kontrolu izvršenja ugovora u Trudbeniku.
Izveštaj Agencije od 26. novembra potvrdio
je navode Saveta, međutim, uprkos nalazima
o drastičnom kršenju ugovora od strane Montere,
Agencija je odbila da raskine ugovor.
Agencija nije raskinula ugovor o kupoprodaji,
a Vlada je 8. jula 2010. godine donela Progam
mera za rešavanje statusa bivših i sadašnjih
zaposlenih u Trudbeniku. Iako je Trudbenik
100% privatno preduzeće, Vlada je otpuštenim
radnicima na ime socijalnog programa iz
javnih fondova isplatila više od 1,2 miliona
evra, kako bi zaustavila njihove proteste
i zataškala kršenje zakona u privatizaciji
preduzeća.
Krivična prijava
protiv 17 lica za zloupotrebe u preuzimanju
akcija Luke Beograd
- Podneta Višem javnom tužilaštvu 14.
maja 2010. godine
Savet je nastavio da prati slučaj Luke „Beograd“
kao drastičan primer sistemske korupcije
i poništavanja javnog interesa zarad interesa
moćnih pojedinaca. Krivična prijava je deo
nastojanja Saveta da pomogne institucijama
nadležnim za kažnjavanje korupcije i podrži
njihove napore da rade po zakonu, bez straha
od moćnih pojedinaca. Podneta je protiv
bivšeg ministra privrede Predraga Bubala,
preduzetnika Milana Beka, predsednika Komisije
za hartije od vrednosti Milka Štimca i članova
Komisije, direktora i izvršnog direktora
Agencije za privatizaciju Miodraga Đorđevića
i Gorana Mrđe, direktora Akcijskog fonda
Aleksandra Gračanca, predsednika, zamenika
predsednika i članova UO Luke „Beograd“
Vladete Čolića, Vladete Blagojevića, Mirka
Vasiljevića i Dušana Kosovca i predsednika
i članova Nadzornog odbora.
Savet je od Višeg tužilaštva tražio informaciju
o statusu ove krivične prijave, ali nije
dobio odgovor. Portparol tužilaštva je izjavio
u medijima da je predmet u pretkrivičnom
postupku.
Inicijativa u vezi
sa privatizacijom Tehnohemije
- Dostavljena Vladi 15. septembra 2010.
godine
Agencija za privatizaciju je raskinula kupoprodajni
ugovor sa kupcem Tehnohemije i pored toga
što je ispunio sve ugovorne obaveze, izmirio
pet ipo od ukupno šest rata kupoprodajne
cene i investirao 60 miliona dinara, što
je dvostruko više nego što je ugovorom bilo
predviđeno. Sve ovo prvobitno je potvrdila
i Agencija, ali je kasnije ugovor ipak raskinula.
Savet je ukazao Vladi da se veći deo nekretnina
Tehnohemije nalazi na lokaciji obuhvaćenoj
promenama GUP-a Beograda kojima je promenjena
namena dela zemljišta u Luci Beograd, čime
je vlasnicima Luke omogućeno da na tom prostoru
grade stambeno – poslovne objekte. Da bi
ostvarili svoje planove, vlasnici Luke nastoje
da dođu u posed zemljišta Tehnohemije i
drugih preduzeća na pomenutoj lokaciji.
Savet je preporučio Vladi da u svetlu ovih
činjenica ispita sumnje na korupciju u postupanju
Agencije u Tehnohemiji.
Izveštaj o Srboleku
- Dostavljen Vladi 25. oktobra 2010.
godine
Komisija za hartije od vrednosti je 2007.
utvrdila da su preduzeća Jovice Stefanovića
preuzela kontrolu nad fabrikom lekova Srbolek
a da nisu dala ponudu za preuzimanje akcija
i naložila mu da proda akcije ili da podnese
ponudu. Stefanović je formalno izvršio ovaj
nalog, ali je zadržao faktičku kontrolu
nad Srbolekom. Iako su ostali akcionari
zbog ovog prevarnog posla i zbog nezakonitog
poslovanja uprave kompanije podneli kruvučnu
prijavu protiv Stefanovića i njegovog menadžmenta,
tužilaštvo nije postuplo po njihovoj prijavi,
tako da je Stefanović nastavio da donosi
odluke na štetu preduzeća, njegovih akcionara
i Republike Srbije.
Jovica Stefanović i direkor Srboleka Mladen
Lučić su uhapšeni su 8. novembra 2010. godine
na osnovu krivične prijave koju je protiv
njih podnela Poreska uprava, kao i zbog
sumnji na zloupotrebe u poslovanju Srboleka.
Nad Srbolekom je početkom 2011. godine otvoren
predstečajni postupak, kao posledica višegodišnjeg
štetnog poslovanja Stefanovićeve uprave.
Izveštaj o poslu
postavljanja optičkih kablova kroz Srbiju,
koji je poveren preduzeću Nuba invest
- Izveštaj je dostavljen Vladi Srbije
25. novembra 2010. godine
Izdavanje dozvole za izgradnju optičkog
kabla preduzeću Nuba invest d.o.o. iz Beograda
od strane Ministarstva životne sredine i
prostornog planiranja, obavljeno je u nezakonitoj
proceduri, suprotno odredbama Zakona o planiranju
i izgradnji i Zakona o telekomunikacijama.
U pomenutoj proceduri izostalo je organizovanje
postupka javnog nadmetanja, a neobično je
da je taj posao, pored brojnih operatera
sa iskustvom i godinu dana pre svih drugih
dobilo nepoznato, novoosnovano preduzeće,
koje se pre ovog posla nije bavilo telekomunikacijama,
niti je imalo licencu Ratela (Agencija za
telekomunikacije). Prema podacima Agencije
za privredne registre, slovenačka Nuba je
svoje preduzeće u Srbiji registrovala 10.
aprila 2009. godine, samo nekoliko meseci
pre dobijanja prve lokacijske dozvole za
posao sa optičkim kablovima. Važno je reći
i da su hrvatski mediji pisali o tome da
je vlasnik Nuba investa višegodišnji prijatelj
resornog ministra Olivera Dulića, što on
nije demantovao. Ukoliko je ta informacija
tačna, ona bi svakako ukazivala na konflikt
interesa i moguću krupnu korupciju.
Vlada Srbije, koja od 2005. godine ne odgovara
na izveštaje Saveta, ovoga puta je u veoma
kratkom roku, 19. januara 2011, prosledila
odgovor Ministarstva životne sredine i prostornog
planiranja u kome je, između ostalog, navedeno
da je Ministarstvo u svemu postupalo u skladu
sa zakonom i da je takvo mišljenje , nakon
uvida u dokumentaciju, dalo i Republičko
javno tužilaštvo.
Nakon toga, Savet je dva puta (01.02.11.
i 11.03.11.) od Republičkog javnog tužilaštva
tražio izveštaj o sprovedenim radnjama i
o dokumentaciji na osnovu koje je Tužilaštvo
došlo do takvog zaključka. Iz dopisa koji
je Savetu dostavljen 22. marta 2011. jasno
je da Tužilaštvo dalo mišljenje na osnovu
nepotpune dokumentacije. Pritom napominjemo
da je tužilaštvo samostalni državni organ
koji goni učinioce krivičnih dela, pa prema
tome ne može da daje nikakva prethodna mišljenja
bez inicijalnog akta u konkretnim predmetima
da li je nešto po zakonu ili nije, jer će
na taj način prethodno odlučiti o nečem
što tek može da bude predmet gonjenja.
Izveštaj o konverziji
prava korišćenja u pravo svojine
- Kao očigledan primer izneto je Rešenje o
konverziji Sekretarijata za imovinsko-pravne
poslove Gradske uprave Beograda, kojim je
preduzeću DelReal 1 priznato pravo svojine
na zemljištu u državnoj svojini bez obaveze
plaćanja naknade. Reč je o 16 hektara zemljišta
na atraktivnoj lokaciji, koje je ovim rešenjem
poklonjeno preduzeću za koje se pretpostavlja
da je u vlasništvu Miroslava Miškovića.
užilaštvo nije procesuiralo ni veliki broj
krivičnih prijava koje su podnosila pravna
i fizička lica u vezi sa slučajevima koje
je Savet analizirao u svojim izveštajima.
Kao karakteristične primere navešćemo i Izveštaje
Saveta o “Jugoremediji” i “Nacionalnoj štedionici”,
dostavljene Republičkom javnom tužilaštvu
3. februara 2005. godine. Deo dokumentacije
i podataka koji su bili predmet analize Saveta
u radu na ovim Izveštajima, uključeni su i
u krivičnu prijavu koju je 17. februara iste
godine preduzeće Genemp Trading Ltd. podnelo
Okružnom javnom tužiocu u Beogradu protiv
tadašnjih visokih funkcionera vlade i drugih
državnih institucija Mlađana Dinkića, Miroljuba
Labusa, Vesne Džinić, Dušana Lalića, Nikole
Živanovića, Mladena Spasića i Mire Erić Jović,
za krivična dela zloupotrebe službenog položaja
i pranja novca. Genemp Trading Ltd. je tužilaštvu
dostavio dokaze da su ova lica otkrila tokove
novca iznetog iz Srbije na Kipar devedesetih
godina preko Beogradske banke, ali da su onemogućili
da novac bude vraćen Republici Srbiji. Na
molbu Saveta da nas izveste o statusu ove
krivične prijave, Više javno tužilaštvo u
Beogradu nam je 7. februara 2011. godine,
šest godina nakon podnošenja krivične prijave
Genemp Trading Ltd, dostavilo informaciju
da je predmet u fazi pretkrivičnog postupka.
Pored izveštaja i krivične prijave Saveta,
i mali akcionari Luke koji su 2005. godine
prodali akcije u postupku preuzimanja, podneli
su februara 2008. godine krivičnu prijavu
Okružnom javnom tužilaštvu u Beogradu protiv
tadašnje direktorke i članova upravnog i nadzornog
odbora Luke. Ova krivična prijava je odbačena.
Pored nje, grupa od 730 malih akcionara Luke
pokrenula je u novembru 2007. godine pred
Trgovinskim sudom u Beogradu parnični postupak
protiv Luke “Beograd” na ime naknade štete
koja im je prouzrokovana u postupku preuzimanja.
Oni su decembra iste godine uputili Republičkom
javnom pravobraniocu zahtev za stupanje u
postupak na strain tužioca, imajući u vidu
da je i Republika Srbija oštećena u postupku
preuzimanja akcija Luke kao jedan od prodavaca.
Republičko javno pravobranilaštvo je odbilo
ovaj zahtev, a Privredni sud je 29. oktobra
2010. godine odbio tužbeni zahtev malih akcionara.
Tužioci su uložili žalbu Privrednom apelacionom
sudu.
Nezakonito preuzimanje Luke “Beograd” i planovi
njenih sadašnjih vlasnika da zatvore ovo preduzeće,
da bi na njegovom i okolnom zemljištu izgradili
stambeno-poslovni kompleks, ugrozili su ne
samo male akcionare i radnike Luke, već i
investitore na lokacijama u blizini lučkog
zemljišta, koje vlasnici Luke na razne načine
nastoje da oteraju da bi realizovali svoje
planove. Zbog pritisaka od strane Luke “Beograd”
i nezakonitog postupanja državnih organa koje
ide na ruku planovima novih vlasnika Luke,
krivične prijave su podneli sledeći investitori:
- Investicioni fond BRIF TC iz Luksemburga,
koji je 2004. godine na licitaciji dobilo
pravo zakupa na 15 hektara zemljišta za koje
su zainteresovani vlasnici Luke. BRIF do danas
nije uspeo da realizuje investiciju radi koje
je pre sedam godina uzeo zemljište u zakup,
zbog čega su 18. decembra 2009. godine podneli
Okružnom javnom tužilaštvu – Specijalnom tužilaštvu
krivičnu prijavu protiv gradonačelnika Beograda
Dragana Đilasa, petoro visokih funkcionera
Grada Beograda i Milana Beka za krivična dela
zloupotrebe službenog položaja i trgovine
uticajem. U vezi sa ovom krivičnom prijavom
još uvek nije preduzeta ni jedna procesna
radnja.
- Risto Gojković, kupac preduzeća „Tehnohemija“,
kome je Agencija za privatizaciju raskinula
kupoprodajni ugovor iako je ispunio sve ugovorne
obaveze. Zemljište ovog preduzeća deo je lokacije
na kojoj vlasnici Luke planiraju izgradnju
stambeno-poslovnog kompleksa „Grad na vodi“.
Risto Gojković je 19. maja 2010. godine podneo
Prvom osnovnom javnom tužilaštvu u Beogradu
krivičnu prijavu protiv osmoro odgovornih
lica u Agenciji za privatizaciju za krivično
delo zloupotrebe službenog položaja, a 18.
novembra je istom tužilaštvu za isto krivično
delo podneo i krivičnu prijavu protiv direktora
Agencije za privatizaciju Vladislava Cvetkovića.
U vezi sa prvom krivičnom prijavom Risto Gojković
je 3. februara 2011. godine saslušan u Prvom
odeljenju Uprave kriminalističke policije
u Beogradu, na osnovu Zahteva za prikupljanje
potrebnih obaveštenja Prvog osnovnog javnog
tužilaštva u Beogradu.
Ni jedan izveštaj, niti krivična prijava Saveta
do danas nisu procesuirani, kao ni veliki
broj krivičnih prijava koje su Savetu dostavljali
građani podnoseći predstavke sa sumnjama na
korupciju, jer lica koja se navode u ovim
prijavama uživaju zaštitu vlasti. Nasuprot
tome, odmah se procesuiraju krivične prijave
i tužbe ze klevetu koje protiv predsednice
Saveta podnose osobe koje se navode u izveštajima
Saveta.
 |
|
Ur. |
 |
|