| Umesto odgovora Persi 
                                      Vučić - neka teorijska pitanja oko REKOM-a Kon-Tiki-REKOM 
                                      između Scila i Haribdi*  „Kakva 
                                      je, dakle, nova misija Don Kihota danas 
                                      na ovome svetu?  Dozivati, dozivati u pustinji. 
                                      Ali, iako ljudi ne čuju, pustinja čuje, 
                                      i jednog dana postaće zvučna šuma, i taj 
                                      usamljeni glas, nalazeći korena u pustinji 
                                      kao iz semena rodiće ogromno kedrovo stablo 
                                      koje će na bezbroj jezika pevati večno osana 
                                      Gospodu života i smrti“Migel De Unamuno,
 Tragično osećanje života
 
 Kap vode može spasiti život žednom u pustinji, 
                                      možda može i „vaskrsnuti“ mrtve, može osvežiti 
                                      one nečujne latice nad humkama ... sav život 
                                      ljudski / nije li samo kap vode?! (Ferid 
                                      Muhić, Falco peregrinus). Mladi, rođeni 
                                      devedesetih, ovih dana skupljaju milion 
                                      potpisa za REKOM. Za dvadesetak miliona 
                                      punoletnih građana nekadašnje SFRJ – a posebno 
                                      za građane Srbije - to jeste test savesti. 
                                      Potpis je minumum minimuma onoga što svako 
                                      treba da učini za svaku žrtvu zločina desetogodišnjeg 
                                      rata. Može biti bezbroj izgovora protiv 
                                      potpisa ali svaki je nemoralan. REKOM i 
                                      teme KoREKOM-a - rat, žrtve ratnih zločina 
                                      i ratni zločinci, politička i moralna odgovornost 
                                      za vlastiti odnos prema ratu, žrtvama i 
                                      zločincima - u većini medija i institucija 
                                      u Srbji su ili tabu teme ili teme bestidne 
                                      manipulacije.
  
                                      U Srbiji, Srpskoj Republici 
                                      i Hrvatskoj je najniži stepen informisanosti 
                                      o REKOM-u i temama REKOM-a. U Nišu većini 
                                      tribina na kojima sam učestvovao nije se 
                                      odazvao nijedan novinar. Nije baš tako da 
                                      ceo svet slavi uspehe Hipokratovih učenika 
                                      a da crna zemlja skriva svaki njihov neuspeh; 
                                      nije baš tako da ceo svet slavi zločince 
                                      a da zemlja skriva istinu o žrtvama, no, 
                                      istina je da su ovde zločinci i najodgovorniji 
                                      za rat već dvadesetak godina u centru pažnje, 
                                      masovno se protestvuje protiv optužnica, 
                                      hapšenja i presuda ratnim zločincima, ali 
                                      ljudi, „ljudi ne čuju“ glas-ispovet žrtava 
                                      ratnih zločinaca, neki ne žele ni da čuju, 
                                      ne žele ništa da znaju, ni činjenice, ni 
                                      potpis za REKOM ne daju. Svako svakome može 
                                      protivurečiti, istini niko ne može protivurečiti.Koliko (ne) znamo o 
                                        REKOM-u? 
                                      Jedan od razlog pisanja 
                                      ovog teksta su i neka teorijska pitanja 
                                      iskrsla i u toku rasprava u Koaliciji za 
                                      REKOM, nije dobro ignorisati ih, opasno 
                                      je tumačiti ih kao da su ideološka ili politička 
                                      pitanja. Nažalost, njegovo veličanstvo ’neznatni’ 
                                      povod pisanja nije prijatan: tekst „Polovina 
                                      pređenog puta“, Perse Vučić, objavljen je 
                                      u aprilskom broju Republike; deo teksta 
                                      je prethodno objavljen na sajtu “Žene u 
                                      crnom“; autorki sam saopštio primedbe samo 
                                      na onaj deo teksta koji se odnosi na prikaz 
                                      moje diskusije na Sedmom forumu za tranzicionu 
                                      pravdu, u Zagrebu, 16. i 17. oktobra 2010 
                                      godine, kao i primedbe na neosnovan i uvredljiv 
                                      politikantski komentar, čak, sa elementima 
                                      optužbe za krivično delo.
                                        |  |  
                                        | Ima ISTINE, ima!U nama je!
 U svakom ponaosob, od nas!
 U ovom, ovom, ovom
 I ovdje, ovdje, ovdje
 Bezmjerno poštovati svakog čovjeka
 Samo to znači – upražnjavati ISTINU!
 |  
                                        | (Ferid Muhić, Falco 
                                          peregrinus) |  
                                        |  |   
                                      Prikaz moje diskusije 
                                        - falsifikat „Sažet citat“ nije citat već falsifikat. Ne 
                                      verujem da je iko na osnovu tog „sažetog citata“ 
                                      mogao da sazna o čemu sam govorio, šta sam 
                                      govorio, ni ja ni drugi učesnici rasprave, 
                                      šta je to što je „izazvalo negodovanje skoro 
                                      svih prisutnih“, ako je to uopšte tačno, te 
                                      kakva je to skrivena 
                                     
                                       
                                        | veza - valjda samo 
                                            Persi Vučić znana - izmedu onoga što 
                                            sam govorio i ostrašćenog i uvredljivog 
                                            komentara-košmara novinara. A, u odgovoru 
                                            na moje primedbe na tekst, ne znam 
                                            da li se šalila ili se kao u tekstu 
                                            sprdala kada reče da sam ja Njena 
                                            žrtva, kolateralna šteta, da sam preosetljiv, 
                                            da je to sitnica(?), te zašto nisam 
                                            „reagovao“ odmah, tek, izrazila je 
                                            žaljenje i izvinjenje. Ipak, taj deo 
                                            teksta neizmenjen objavljen je u Republici. 
                                            Možda je opijena ’aplauzom većine 
                                            prisutnih’ za diskusiju kojom je ’dolila 
                                            ulje na vatru“, možda zato ni nakon 
                                            vremenske distance nema distancu prema 
                                            sopstvenom tekstu. Da, i ja sam aplauzom 
                                            pozdravio Žene u crnom i  |  |  |   
                                        | Darija 
                                            S. Radaković,  
                                            Psihologija svinje Šnenokle za sve
 |   
                                        |  |  Republiku, no, da li sam mazohistički aplaudirao 
                                      biserima mudrosti „aktivistkinje ŽUC, delegatkinje 
                                      ŽUC i Republike“? Odavno je na internetu objavljen 
                                      transkript „Regionalnih konsultacija, Zagreb, 
                                      listopad, 2010“, i novinarka Persa Vučić mogla 
                                      je pročitati, da se podseti: o čemu se raspravljalo, 
                                      ko je šta rekao, šta je to bilo sporno u spornim 
                                      pitanjima i kakav je odnos izmedu spornih 
                                      pitanja, mogla je da proveri svoje beleške, 
                                      da provetri i ohladi glavu, preispita komentare, 
                                      da razluči šta je za neku trač rubriku a šta 
                                      za Republiku i za sajt ŽUC. 
                                     „Ako moraš da progutaš 
                                      žabu, prvo progutaj najveću“, ah filozofi, 
                                      filozofi. Zorane, ja bih radije otrov, koga 
                                      su ’jedale zmije filozofske stekao je imunitet 
                                      i sav otrov sveta nije mu ni za lek. Ne 
                                      mogu da gutam žabe, ne mogu, neću; kao ni 
                                      Lesingov mudri Natan, ni ja, Zgubidan, ništa 
                                      ne moram. Da, dvoumih se ... niti da odgovorim, 
                                      niti da ne odgovorim, da začepim nos, da 
                                      zažmurim, kao Zenon da pregrizem jezik, 
                                      da ... ali, u međuvremenu sam doživeo još 
                                      jednu u nizu neprijatnosti i od jednog čitaoca(?) 
                                      Republike(?). Na Pravnom fakultetu u Nišu, 
                                      11. 4. pre početka Tribine Da se zna, da 
                                      se ne zaboravi, prilazi mi i predstavlja 
                                      mi se penzionisani pukovnik JNA, kaže da 
                                      je dugo živeo u Splitu, da je učesnik rata 
                                      na Kosovu, i rata u okolini Knina, ’patriota’: 
                                      „Aaaa, vi ste profesor Bjelica, vi ste u 
                                      Zagrebu izazvali buru nezadovoljstva svih 
                                      prisutnih, da, čitao sam Republiku, čestitam, 
                                      sve to što pišu i govore o Miloševiću i 
                                      Mladiću sve su to gluposti, gluposti, laži 
                                      ...“. Zemljo, otvori se!  Pukovnika koji „zna istinu 
                                      jer je učesnik rata“ ispraših i tako ga 
                                      „odlikovah po zasluzi“. Ali i ražalovani 
                                      pukovnik odbrusi profesoru da govori gluposti, 
                                      da ništa ne zna - valjda zato što nisam 
                                      bio učesnik rata, odbio sve pozive da budem 
                                      vojnik zločinačke politike. Neverovatna 
                                      koincidencija, u vreme Građanskog protesta, 
                                      ’96 godine, na istom fakultetu u istom amfiteatru 
                                      govorio sam o genocidu u Srebrenici, zbog 
                                      tog govora zabranjeno mi je sutradan da 
                                      se obratim studentima na Elektronskom fakultetu, 
                                      na me istresoše sav splin duše i tela. U 
                                      prethodnih dvadesetak i kusur godina „sve 
                                      najgore rekli“ su o meni, pretili otkazom, 
                                      ubistvom, stavljali na „crnu listu“ u vreme 
                                      bombardovanja, ali niko kao Persa Vučić 
                                      nije mi prišio tako gnusnu etiketu po-kupljenu 
                                      u ideološkim kontejnerima, da „skrivam svoja 
                                      ubeđenja iza filozofiranja“, da me sumnjiči 
                                      za poricanje genocida u Srebrenici???!!!! 
                                      Zemljo, otvori se!   
                                      Od nereči nikako da 
                                        se čovek izleči Crrrni Bjelica, šta si 
                                      to govorio, šta si to skrivio, šta si to 
                                      skrivao i kako si skrivao i u šta si skrivao 
                                      kad uzalud si skrivao od svevideće, nepogrešive 
                                      Perse Vučić? Dan suđenja je bio dovoljan 
                                      Sokratu da opovrgne sve optužbe, nedovoljan 
                                      da rasprši famu o Sokratu, da opovrgne neopovrgljive 
                                      etikete.  Na Sedmom forumu u Zagrebu, 
                                      u grupi na kojoj se raspravljalo o ciljevima 
                                      i zadacima REKOM-a, dve teme su dominirale. 
                                      Jedna je pretpostavljala isključivo stručnu, 
                                      naučnu, tačnije rečeno, ekskluzivno filozofsku 
                                      raspravu. O toj prvoj ću posle druge, no, 
                                      važno je znati da odnos te dve teme nije 
                                      T1 ’odnosno’ T2, ne, te dve teme su logički 
                                      nezavisne.  Dakle, prvo druga, koja? 
                                      Jedna „omaška“ u tekstu Statuta je izazvala 
                                      „veliki nesporazum“ (Marijana Toma), nesporazum 
                                      je otklonjen. Tekst Statuta pisali su stručnjaci, 
                                      razumljiv za stručnjake i širi auditorijum. 
                                      Opšti pojam obuhvata sve posebne i pojedinačne 
                                      pojmove, i pojam ratni zločin obuhvata pojam 
                                      genocida i ine vrste i podvrste raznih zločina. 
                                      To što je nesporno samo za stručnjake moglo 
                                      je biti i bilo je povod za nesporazum i 
                                      polemiku: zašto nisu nabrojane vrste ratnih 
                                      zločina, ergo, i genocid. Da, tema je hipersenzibilna, 
                                      tačnije rečeno, i žrtve i svi koji su posvećeni 
                                      ideji REKOM-a sasvim razumljivo hipersenzibilni 
                                      su, zato je Amir Kulaglić, iz Srebrenice, 
                                      protestovao zbog izostavljanja reči genocid. 
                                      U tome sam se složio sa Kulaglićem i predložio 
                                      rigoroznu stručnu recenziju teksta Statuta. 
                                      Ako žrtve genocida tako tumače i doživljavaju 
                                      izostanak reči genocid iz teksta Statuta, 
                                      šta tek možemo očekivati od drugih. Jedno 
                                      je sigurno, niko ni u Zagrebu ni na bilo 
                                      kojem ranijem forumu a verujem ni na bilo 
                                      kojim konsultacijama, niko ni eksplicite 
                                      ni implicite, dakle, ni „skrivanjem svojih 
                                      uverenja iza filozofiranja“ nije poricao 
                                      genocid u Srebrenici, ni pre ni posle presude 
                                      Međunarodnog suda. Napokon, poricanje genocida 
                                      u Srebrenici je krivično delo; ni prema 
                                      Statutu KoREKOM-a takvi ne mogu biti članovi 
                                      KoREKOM-a, a ako jesu onda sledi isključenje. 
                                      U vreme održavanja Skupštine KoREKOM-a, 
                                      u Beogradu, 26. 3. pitao sam i Fikreta Grabovicu, 
                                      iz Sarajeva, iz Udruženja roditelja ubijene 
                                      dece opkoljenog Sarajeva 92-95: Molim Vas, 
                                      kažite mi, šta je to bilo sporno u mojoj 
                                      diskusiji što je izazvalo negodovanje? Čovek 
                                      je bio zatečen pitanjem, nasmejao se i rekao: 
                                      „Ništa, ništa nije bilo sporno, negodovao 
                                      sam zato što se diskusija razvodnjava“. 
                                      
                                      „Neformalni razgovori“ 
                                        P.V. Zbilja, kako je moguće 
                                      da ni nakon vremenske distance i nakon mojih 
                                      primedbi i nakon „izvinjenja“ autorica objavi 
                                      neizmenjen deo teksta u kojem sumnjiči, 
                                      grubo vređa i optužuje, i mene i druge članove 
                                      KoREKOM-a, članove Komisije za izradu Statuta? 
                                      I ako jeste i ako nije u pitanju elementarno 
                                      neznanje i nerazumevanje spornih pitanja, 
                                      takav komentar ujedno je i vid manipulacije 
                                      žrtvama i osećanjima žrtava genocida u Srebrenici. 
                                      Uz to, novinarka Persa Vučić na osnovu „neformalnih 
                                      razgovorima“, „u pauzi, uz kafu i cigarete“ 
                                      sa nekim pripadnicima srpske nacionalnosti 
                                      iz Republike Srpske zapisala je i objavila 
                                      i svoja zapažanja o prevtrljivom ponašanju 
                                      pripadnika srpske nacionalnosti. Ako je 
                                      tačan Persin „primer“, u pitanju je primer 
                                      nacističke diskrimicacije, duboko ukorenjene 
                                      i široko rasprostranjene. Polazeći od takvog 
                                      „primera“ Persa „snajperista“ jednim induktivnim 
                                      sk-okom uopštava i karekteriše sve pripadnike 
                                      jedne nacije. To podseća na vreme huškanja 
                                      na rat, pre rata i u vreme rata. Na taj 
                                      način moguće je „dokazivati“ svaki stereotip 
                                      o svemu i svima, demonizovati sve pripadnike 
                                      svih nacija, svih religija, profesija i 
                                      čega sve ne. Takvo izveštavanje o KoREKOM-u 
                                      ne doprinosi ciljevima REKOM-a, u suprotnosti 
                                      je sa dobrom voljom da se doprinese utvrđivanju 
                                      individualne odgovornost za ratne zločine, 
                                      da se utvrde činjenice o svakoj žrtvi i 
                                      svakom zločin(c)u.  T2. Da li REKOM treba da 
                                      ispituje „uzroke“ rata? To je „najslabije 
                                      mesto u tekstu Statuta“, reči su Žarka Puhovskog 
                                      na plenarnoj sednici. O toj temi su govorili 
                                      i drugi učesnici, i Zoran Pajić i Drago 
                                      Roksandić. Sve te diskusije kao da je prečula 
                                      Persa Vučić, u tekstu „Polovina pređenog 
                                      puta“ ni reči o mišljenju pomenutih profesora 
                                      - ni „sažet citat“, na sreću tih profesora, 
                                      filozofa, naučnika. ’Može da bude ali ne 
                                      mora da znači’ da je Bog prvo sebi stvorio 
                                      bradu; činjenica je da je autorka teksta 
                                      obelodanila svoje mišljenje o svim spornim 
                                      pitanjima, kad već je tako kako mni Persa 
                                      Vučić da je „svako začauren u svojoj pameti, 
                                      ubeđenju i viđenju“, a neki čak „skrivaju 
                                      svoja ubeđenja iza filozofiranja“. Kao Hipija 
                                      veći i Persa zna ’precizne’ odgovore na 
                                      sva pitanja, sve o odnosu pojmova filozofije 
                                      i pojmova pravnih nauka, o značenju, definicijama, 
                                      imenima, svarima, uzrocima, odgovornosti, 
                                      krivcima, genocidu ... suštini problema, 
                                      ’anuliranju’ nesuglasica i sukoba ... „REKOM 
                                      treba da se bavi i istraživanjem odgovornosti 
                                      i krivice za izazivanje rata, odnosno istraživanjem 
                                      uzroka i karakterizacije rata“. I Aleksandar 
                                      Makedonski i slavni slikar Apel bi aplaudirali. 
                                      Ne sutor supra crepidam! Da, ja jesam „malo skrenuo“ diskusiju zato 
                                      što su sve teorije uzroka i sve relevantne 
                                      kritike teorija uzroka isključivo filozofske.
 Ne postoje uzroci rata! 
                                      Nijedan rat nije nužan, nije neizbežan, 
                                      ne postoje „neumoljivi zakoni istorije“ 
                                      u ime kojih su činjeni i pravdani najstrašniji 
                                      zločini u istoriji. Rat nije prirodna pojava. 
                                      Postoje žrtve epidemije, žrtve zemljotresa 
                                      ali virusi, zemljotresi i uzroci zemljotresa 
                                      nisu krivci, nisu zločinci. Ne postoje uzroci 
                                      rata ali užasi rata jesu užasi bezobzirne 
                                      zlo-upotrebe i mnjenja i znanja (fizike, 
                                      hemije, biohemije, anatomije, fiziologije 
                                      ...) o kauzalnim tj uzročno-posledičnim 
                                      relacijama. Bezobzirne u onoj meri u kojoj 
                                      su pitanja razboritosti i moralna pitanja 
                                      ignorisana, redukovana na tzv tehnička pitanja, 
                                      otuda „cilj opravdava sva sredstva“, i činjenje 
                                      zla zbog zla – tehnologija rata, tehnologija 
                                      zločina čoveka nad čovekom; tehnologija 
                                      uništavanja živog sveta, upotreba biologije 
                                      bez bioetike. Tu i takvu upotrebu i zloupotrebu 
                                      znanja i u ratu i u miru mogu da istražuju 
                                      i istražuju i pravne i ine nauke. I reč 
                                      rat je eufemizam za činjenje zla zbog zla, 
                                      ubijanja zbog ubijanja, mučnja zbog mučenja, 
                                      razaranja zbog razaranja.
  
                                      Ili uzroci rata ili 
                                        odgovornot za rat?  Ne sudbina, ne zakoni 
                                      - ni ’božji’ ni zakoni prirode ni ’zakoni’ 
                                      istorije - ne uzroci; sloboda je početak 
                                      i kraj svega što je ljudsko! Čovek je čovek 
                                      i po tome što ne može ne biti slobodan, 
                                      ne može pobeći od slobode, ne može pobeći 
                                      od odgovornosti - ’osuđen je na slobodu’. 
                                      Čovek je uvek na svome Početku, sam sebi 
                                      je Onaj bezuslovni Prvi ’Uz-rok’, Prvi pokretač, 
                                      Causa sui, ili: ’Koren čoveka je čovek sam’. 
                                      Postoje motivi i razlozi rata, i ne samo 
                                      rata već svakog činjenja i ne činjenja. 
                                      Samo pod pretpostavkom slobode imaju smisla 
                                      pitanja odgovornosti i krivice za rat, za 
                                      zločine. „Ne bira sudbina“ (Platon) nas, 
                                      čovek „bira sudbinu“; naš (tvoj, moj) slobodan 
                                      izbor je naša (tvoja, moja) „sudbina“. Ni 
                                      Bog ne dlučuje i ne bira umesto čoveka, 
                                      ako ima Boga i ako ima „izabranih“ onda 
                                      je svaki čovek izabran da slobodno bira, 
                                      da slobodno odlučuje, da slobodno deluje, 
                                      da stvara, da: nezavisno od Boga, nezavisno 
                                      od Prirode, nezavisno od Istorije, nezavisno 
                                      od Društva – užas i divota SLOBODE! Ako 
                                      sve ima neki uzrok, ako je sve nužno - ’carstvo 
                                      nužnosti’ bez ’carstva slobode’ - ili je 
                                      sve slučajno onda su sloboda i odgovornost 
                                      samo iluzije. I u slučaju maksimalno kompetentnog 
                                      i fleksibilnog tumačenja Aristotelove teorije 
                                      o četiri uzroka (čovek je delatni uzrok), 
                                      kao i Aristotelove opomene da zahtevati 
                                      veći stepan strogosti znanja od onog koji 
                                      omogućuje sam predmet znanja jeste znak 
                                      neukosti i nasilja, pod tim pretpostavkama 
                                      možda je moguće ali veoma rizično tlačiti 
                                      reči „uzroci“ rata. Teorija kondicionala 
                                      i teorije verovatnoće su i u naukama o prirodi 
                                      metodološki elegantan način da se izbegnu 
                                      zamke i slepe ulice rigidnih teorija uzroka. 
                                     Paradoksalno, žalosno je 
                                      da nekada žrtve ili drugi u ime žrtava govore 
                                      jezikom (odbrane) zločinaca. Nije teško 
                                      prepoznati srednjoškolske i univerzitetske 
                                      udžbenike, „osnovnu i širu literaturu“, 
                                      knjige iz kojih su se generacije i generacije 
                                      obrazovale. Maksimalna fiksacija „uzrokom“ 
                                      – „mitskog ostaka u nauci“ (B. Rasel), ostatka 
                                      „naturalizma“ (K. Poper) rasprostranjenog 
                                      u istorijskim, društvenim, humanističkim 
                                      naukama - znak je nultog ili minimalnog 
                                      nivoa svesti o slobodi, ergo, o odgovornosti. 
                                      Istina, bilo ko može bilo koje značenje 
                                      ubrizgati u bilo koju reč, ali to je domen 
                                      mnjenja a ne znanja, ne pojma već metafora, 
                                      retorike, politike ...   
                                      Dakle, ako tvrdim da ne 
                                      postoje uzroci rata, da je iluzorno da nauka 
                                      istražuje ono što nauka nikada niti je otkrila 
                                      niti ikada može otkriti, da je iluzorno 
                                      da istoričari, sociolozi, pravnici ... da 
                                      REKOM istražuje uzroke rata, bez obzira 
                                      da li manjina ili ve-ćina „nepokolebljivo 
                                      zahteva da se utvrde uzroci rata“, da li 
                                      sledi da poričem bilo koji zločin, ergo, 
                                      ratni zločin, ergo, genocid, ergo, bilo 
                                      čiju odgovornost? Ne. A kako je uopšte moguće 
                                      moje „filozofsko viđenje i tumačenje“, moje 
                                      „filozofiranje“ tako protumačiti da ja, 
                                      ipak, ipak, nešto „skrivam“, uverenja ili 
                                      kako kaže Persa Vučić „ubeđenja iza filozofiranja“? 
                                      Uzalud je opovrgavati „nepogrešiva ubeđenja“ 
                                      likova iz filma „Balkanski špijuni“.Istraživati zločin - 
                                        primarna stvar za REKOM Samo ono najbolje je dovoljno 
                                      dobro. Vekovima bespoštedno etiketirani 
                                      vitezi medodske skepse nisu bolovali od 
                                      podozrivosti, od te teško izlečive bolesti. 
                                      Bezuslovno istinoljubivi i pravdoljubivi, 
                                      intelektualnim zracima razarali su svaki 
                                      lažni kamen mudrosti. Jedan ali vredan, 
                                      najvredniji Sizifov kamen moguće je jednom 
                                      za sva vremena podići na sam aksiološki 
                                      Vrh. To je smisao i cilj Ideje REKOM, REKOM 
                                      je temelj. Uprkos sumnjičenju i otporu svekolikog 
                                      mnjenja, misija ekspedicije Kon-Tiki nije 
                                      bila nemoguća misija, ni misija Kon-Tiki-REKOM 
                                      nije nemoguća misija! Ne lažu pesnici :
 
                                      Plovi, plovi Kon-Tiki-REKOM!
                                        |  |  
                                        | Treba 
                                            samo stići dovoljno visokoI videti da
 Tmine nema
 Postoji samo znak da je nešto,
 Da je neki Aleksandar
 Zaista između nas i
 Sunca
 |  
                                        | (Ferid Muhić, Falco 
                                            peregrinus) |  Srećno!
 
                                       
                                        |  |   
                                        |  | Draško Bjelica |   
                                        |  |  |