| Mali esej o vlastitom 
                                      propadanju  Sram me bilo! Najlakše je pronaći posrednika 
                                      koji će da zabeleži vašu priču, jer drugačije 
                                      je niko ne bi ni čuo, a onda samim tim to 
                                      više nije vaša priča već priča drugog o 
                                      vašem životu. Vi opet ćutite o samom sebi 
                                      i niko vas nije čuo, niko nije prepoznao 
                                      vas glas u gomili koja nešto govori. Zar 
                                      zaista nemate ništa da sami izgovorite u 
                                      ovakvom vremenu već očekujete da to ja kažem 
                                      umesto vas, koji imam svoj vlastiti život 
                                      o kojem nešto moram da kažem i da to vlastito 
                                      vreme pretvorim u zbilju. Ako ne pretvorimo 
                                      vreme u prostor jednostavno nećemo imati 
                                      prava da bilo šta tražimo jer jednostavno 
                                      nismo niti postojali kao ljudi, već samo 
                                      kao istorijska bića koja beleži statistika 
                                      u odnosu mortaliteta i nataliteta. Ostaćemo 
                                      samo brojevi koji su nekada odlazili na 
                                      neka mesta koja nisu vremenska vec mitološka 
                                      i koja niko ne vidi niti razumije jer se 
                                      ništa ne čuje zato što ćutite o samima sebi. 
                                      Zato se ništa u Srbiji i ne menja, jer ćutanje 
                                      nije govor, kao što i govor drugome o samome 
                                      sebi nije govor već mitoloska prica koja 
                                      je u svojoj suštini večna sadašnjost.  
                                      Pisanje o vlastitom propadanju u kojem ste 
                                      samo iz razloga zato što ste sami, zato 
                                      što vas niko ne razume je besmilsleno isto 
                                      koliko i prihvatanje gomile i njenog mišljenja 
                                      kao svojeg zato što je to najjednostavnije 
                                      opravdanje koje možete da izgovorite, zato 
                                      što je to najveća laž koju živite iz dana 
                                      u dan i koja vas pretvara u okamenjeni bitak 
                                      pored kojeg će istorija da prođe i da vas 
                                      obeleži i ništa više. i ako vas je obeležila 
                                      mislićete da ste živeli, a upravo je suprotno 
                                      od toga, jer samo čovek kao povijesno - 
                                      slobodno biće obeležava istoriju jer vreme 
                                      pretvara u prostor.  
                                      Pokušavam da shvatim u čemu je lepota sedenja 
                                      i dolaska na posao u firmu koja je propala, 
                                      čiji direktori su pohapšeni, a lokalna bitanga 
                                      koja sebe naziva gazdom je u bekstvu. Ni 
                                      u 
                                       
                                         
                                          | čemu osim u tome 
                                              što imam mogućnost da promatram 
                                              nešto što sebe naziva živim bićem 
                                              (i sebe ubrajam u to nešto) koje 
                                              već godinama živi ispod svakog egzistencijalnog 
                                              minimuma i nije ga briga za to jer 
                                              ne žive od egzistencije, ali ne 
                                              žive ni od umetnosti, kulture, obrazovanja, 
                                              menjanja samih sebe, nego od mitoloških 
                                              priča drugog pored sebe, a pogotovo 
                                              od mito-politike koja postaje njihova 
                                              egzistencija i koja za svoje održavanje 
                                              ne treba ništa osim poslušnog malog 
                                              palančanina, a za uzvrat im daje 
                                              održavanje u istoriji ili još bolje 
                                              u mitu. Ovo jeste sudbina filozofa 
                                              koji uvek nekako dolazi na kraju, 
                                              poput istorijskog beležnika koji 
                                              obiđe svakog, konstatuje da se ništa 
                                              nije promenio jer da jeste to bi 
                                              onda značilo da istorija neće da 
                                              ga obeleži i samim tim bi nastao 
                                              diskontinuitet, a sa tim filozof 
                                              ne može da se izbori jer nikada 
                                              nisu stvarali diskontinuitete već 
                                              su samo o njima pisali i zbog toga 
                                              mu je jedna ovakva firma idealan 
                                             |  |  |   
                                          | Darija 
                                              S. Radaković,  
                                              Guzice - Bullshit |   
                                          |  |  
                                      materijal. Zar ovo nije neki diskontinuitet 
                                      u vlastitom ja, zar ovo nije osećanje slobode, 
                                      makar u njenom malom delu? Nije, jer se 
                                      nisam pomerio iz udobne stolice, jer se 
                                      nisam pomerio iz ovog teksta kada sam gore 
                                      navedeno napisao nego i dalje beležim to 
                                      nešto što prolazi pored moga prozora misleći 
                                      da time stvaram nešto što će da traje, nešto 
                                      povijesno, ne shvatajući svu svoju slabost 
                                      i nedovršenost vlastitog ja o kojoj sam 
                                      toliko pisao misleći da ću na taj način 
                                      dovršiti samoga sebe, a u suštini sam došao 
                                      do svesti o vlastitoj nemoći, o vlastitoj 
                                      strepnji za tom egzistencijom za koju sam 
                                      mislio da je uvek tu pored mene i koja će 
                                      me uvek pratiti bez obzira da li se ja obazirem 
                                      na nju ili ne. Ona me u suštini uvek i prati 
                                      ali kao drugi koji brine o meni samom i 
                                      ne dozvoljava mi da budem svoja vlastita 
                                      egzistencija jer onda će nestati strepnje, 
                                      jer onda ću biti slobodan i prestaću da 
                                      budem sova koja svoj let započinje na kraju 
                                      dana, već ću da svoj dan započnem neodlaskom 
                                      u firmu gde više nema nikoga osim ''heroja'' 
                                      (zato jer su štitili bitangu na sudu ćutanjem) 
                                      koji su upropastili tolike porodice i koji 
                                      su za to bili plaćeni onoliko koliko je 
                                      lokalna bitanga smatrala da to uništavanje 
                                      vredi i oni su pristali na to. Koliko malo 
                                      vredi taj život kada je merljiv u novcu. 
                                      Ono što je ostalo ćuti, a ja pored svega 
                                      toga pišem ovaj tekst. Sram me bilo! 
                                       
                                        |  |   
                                        |  | Dušan Sakić |   
                                        |  |  |